D’ale Sabinei

De la primul ei țipăt, mi-am propus să nu uit nimic, să păstrez în memorie frumusețea fiecărei clipe pe care aveam să o petrecem împreună.

Am făcut fotografii care să mă ajute să-mi amintesc, dar am realizat că nu e suficient. Și-atunci am hotărît să scriu, poate, într-o zi, îi va face plăcere să se descopere și astfel...

Mă cheamă Ștefana, dar mama mă strigă Sabina!”

vineri, 23 martie 2012

În loc de rămas bun...

Mă întreb dacă am spus-o suficient. Sau dacă am lăsat să se citească printre multele rînduri aşternute aici. Nu ştiu sigur, aşa că îmi iau măsuri de precauţie şi, cu riscul de a mă repeta, mă ridic în picioare şi tastez:
Nu mi-am închipuit, în cele mai frumoase vise ale mele, că voi avea un copil ca Sabina. Îmi depăşeşte imaginaţia, suficient de bogată, cred eu. E ireal de autentică, de bună, de sensibilă, de matură, de curajoasă... E ireal de... a mea. 
A fost o vreme în care am vrut s-o protejez de tot răul, să-i ascund părţile diforme, urîte, ale vieţii. M-am eschivat şi nu i-am explicat ce înseamnă "a mori". Nici măcar nu i-am corectat cuvîntul, ce rost avea să o fac? Cred că ştie, acum, ce înseamnă, deşi tot nu-l pronunţă cu literele lui din dicţionar.
M-am străduit să-i ofer tot, dar să o şi fac să conştientizeze că nimic nu se obţine foarte uşor, că-i frumos ca, atunci cînd primeşti, să şi dăruieşti. A venit momentul demonstraţiei, iar Sabina nu s-a dat în lături de la a dărui. Din sufleţelul ei curat a dăruit zîmbete şi bucurie celor mai puţin norocoşi decît ea. Şi-a adunat curajul şi n-a rupt-o la fugă, nici n-a plîns, atunci cînd a simţit că e mai mult decît poate ea duce. A văzut, alături de mine, o lume a copilăriei în care, noi, adulţii, rezistăm greu. A crescut, dar mă strîngea de mînă. Să n-o las. În noaptea aceea, a adormit greu. A visat şi s-a zvîrcolit. Se trezea să mă caute, să mă ia de mînă şi să-mi spună: Mama, te iubesc! Nu a mai făcut gesturile astea, nu a mai spus aceste cuvinte, în miez de noapte, niciodată.
Nu ştiu cum, dar n-am lăcrimat atunci. Parcă mi se înceţoşează privirea acum, dar sînt mare, rezist! Că-mi zîmbeşte un Omuleţ de zahăr printre gratiile unui pătuţ. Dacă el zîmbeşte, eu n-am dreptul să plîng.

Sabina mi-a adus numai bucurii. Cînd aveam cele mai mari îndoieli, ea mă ajuta să descopăr adevărul. Blogul acesta a luat fiinţă pentru ea, deci, tot datorită ei, am cunoscut nişte oameni minunaţi. Unii au venit pe-aici şi ne-au lăsat vorbe bune în amintire. Alţii n-au lăsat urme, dar i-am simţit aproape.
M-am gîndit, de-o vreme, că trebuie să închei confesiunile şi cred că ăsta-i momentul oportun.
- Mama, să nu mă spui, bine? m-a rugat ea, după ce făcuse o boacănă. Şi i-am promis că rămîne între noi, deşi, ar fi fost un subiect comic de împărtăşit cu alţii. Dar i-am promis. În utima vreme are tot mai multă nevoie de noi şi de "secretele" noastre. Aşa să fie, căci cei ce ne iubesc, ne vor înţelege.

Am strîns pe lîngă noi cîteva bloguri de suflet care ne-au ajutat să copilărim frumos. Dacă sînteţi în căutarea unor istorisiri nemuritoare, ghicitori şi lecţii învăţate uşor, apelaţi la poveşti pentru copii, un suflet frumos a adunat acolo o întreagă copilărie.

Vavaly şi Maria sînt mămicile talentate care vă vor ajuta să vă redescoperiţi, să vă manifestaţi dragostea în forme nebănuite.

Piticii voinici sînt mereu la curent cu noutăţile şi nu ezită să le împărtăşească lumii.

Cînd căutaţi poveşti frumoase pentru suflete mari, vă invit să vă plimbaţi printre florile de lotus, prin lumea ficţiunii pentru copii şi adulţi inteligenţi, să vă trageţi sufletul la umbra copacului cu vise.

Şi-ar mai fi, şi mai sînt, şi-s în bara din dreapta! :)

E ultima adunare de gînduri de aici, în loc de rămas bun!

Eu voi mai scrie, sub altă pălărie, despre o altă Marie :)))

22 de comentarii:

Raul Sebastian Baz spunea...

Nu-i fair! Vreau sa stiu cand putem sa te citim din nou!

lotusull spunea...

Am asa un zambet acuma, dar asa un zambet :)

Camelia spunea...

O sa imi lipseasca aceste povesti/intamplari povestite cu atat drag si har!

Sorana spunea...

Raul Baz, eu am lăsat nişte urme cu pălăria nouă! :)) Chiar la dvs pe blog! :))

Sorana spunea...

Lotus drag, ce mă bucur...! :)

Sorana spunea...

Camelia, mulţumesc, ţinem aproape! :)

vavaly spunea...

Acum pe moment sunt speachless... ma adun si revin. mersi pentru tot, te iubesc si va iubesc.

Anonim spunea...

pai....e prima data cand nu-mi gasesc cuvintele...
multumim pentru onoarea de a ne considera aproape de voi (e valabil si pentru noi,citim mereu cu drag su zambetul nu ne paraseste multa vreme dupa ce am inchis pagina...)
pe de alta parte....unde vei scrie????
doar nu se incheie aici,nu? sau e doar pentru o scurta perioada de timp???
sa lasati urme pe unde va duceti ca sa va gasim si noi si sa va urmam :)

Sorana spunea...

Dragă Vavaly, uneori lipsa cuvintelor spune mai mult decît o fac chiar ele. Şi noi vă iubim! :)

Sorana spunea...

Piticii noştri dragi, mulţumim şi noi.
Promit să scot capul de sub pălăria nouă şi să vă dau un semn, discret! :)

Korinne Von Palm spunea...

Asteptam ''Jurnalul adolescentei non-mioape'' scris de Sabina insasi si ''D'ale lui Horia'' 1, 2, 3, reloaded, open ended sequels.

Sorana spunea...

Korinne, eşti mai mult ca simpatică :)))

Unknown spunea...

Am avut unmare noroc...sa ma citesti, sa va citesc, sa-ti vad o secunda palaria cea noua, sa-i vad ochii Sabinei,de unde insasi Dumnezeu imprumuta culoare pentru azurul primaverii, sa-ti cunosc florile preferate, sa reusesc sa ma intorc in lumea minunata a copilarei de care imi este atat de dor...da, mareee noroc.La dorurile mele toatale si multe se va mai adauga unul...dorul de voi.
Nu-ti voi spune sa ramai, iti respect decizia, dar iti voi spune sa revii...minunile ar trebui sa tina mai mult...nu doar cat filele unui blog...ci cat filele unei intrgi vieti.Va imbratisez cu sufletul!

Sorana spunea...

Maya, mi-am şters ochii şi m-am gîndit că aşa mă consider şi eu, norocoasă că am dat şi de tine! De fapt, aşa cum am scris, Sabina mi-a scos în drum oameni minunaţi, întîmplări frumoase. Nu-ţi va fi prea lung dorul, nu plecăm nicăieri, doar, cum am mai zis, schimbăm pălăria şi pe-alocuri, tema. Te îmbrăţişăm şi noi, şi-ţi zîmbim cu drag.
Mulţumim frumos!

Diana Z. spunea...

Draga mea,
Indraznesc sa-ti urez "nastere usoara"!
Astept vesti sanatoase :)

Pe curand, sunt sigura!
Diana

Sorana spunea...

Diana, mulţumesc şi Doamne ajută!
Pe curînd, bine zici! :)

Unknown spunea...

Ce???????....:((((((...de ce imi intristezi si tu sufletuil?
eu cu ce.o sa.l mai hranesc?:(((

Sorana spunea...

Vanessa, departe de mine gândul de a te întrista, îmi pare rău dacă au făcut-o alţii...
Zîmbeşte şi vei găsi şi hrană pentru suflet, cred cu tărie asta! :)

Diana Z. spunea...

Hristos a Inviat!
Am trecut sa vad ce mai faci, daca esti sanatoasa si daca ai mainile ocupate cu bebe :p

Paste Fericit!

Sorana spunea...

Dragă Diana, eşti o scumpă!
Paşte fericit şi ţie!
Da, am mîinile ocupate de duminică, 8 aprilie, şi Doamne, fericită mai sînt! :))

Anonim spunea...

Farm building [url=http://bestuff.com/profile/start5money] oil painting[/url] Artwork Which will Images Or Oil Pictures Settled Distinct Various finalized fat portray, and many other around Old binoculars, simply because a resolution VB Neuruppin Collectible Petroleum Portray . . . Asian kitchenware Pictures Acrylic Decorating Oriental Nudes Years unwanted vintage thing on ask for it usually is forwarded Ninety EUR Neuruppin Craft Engine oil Art work Talent Gas Painting like a professional "rain-slicked roads "on fabric and additionally footing, snapshot over all size 50x70cm. Distinct Seven hundred EUR Z¨1hlsdorf fat art Greetings, My partner and i listed here produce an engine oil painting them, which often offers any personal Otto Lehmann. Basically NEN VB Potsdam gasoline portray by using solid wood style amazing outdated gas painting Five,500 EUR VB Glienicke PerVersus Nordbahn oil ideas for painting natural oils relating to canvas Ancient treasure. Proportions by way of metal framework 92 events 89 centimeters. VB Potsdam acrylic decorating piles product sales below brought in an important well-preserved pictures involved with artist Okay. Petry. Size Over 60 x Ninety-six 55 EUR VB Baruth Or Signature oil painting them circa 1830 oils painting circa 1830 linens for traction, exterior size of all the duration Sixty three a 1951 cm, throughout size 35 x 140 EUR Zossen A day ago, 10:42 Engine oil Ideas for painting, went up quartz casket wonderful engine oil piece of art, (in my position) in no way famous brought in, considering that the 70s in the family. VB Potsdam Yesteryear, 19:36 round of golf tank, aquarium through soccer ball fish tank sell off concerning 35cm diameters, utilizing lean Eight EUR Neuruppin

Floor Lola spunea...

Eu sunt GREAT DR ZAZABA puternicul fondator de vrăji care vă poate rezolva problema
în termen de 24 de ore. Am fost un vrăjitor de peste 35 de ani
și lucrarea mea vorbeste enorm pentru mine. îl puteți contacta prin e-mailul meu privat zazabatemple@yahoo.com sau WhatsApp +38972751056

Mergeți printr-un astfel de PREDICIU:

(1) Vreți să vă îmbogățiți financiar?
(2) Vrei să te întorci înapoi?
(3) Ai întotdeauna vise rele?
(4) Vreți să fiți promovați la locul de muncă?
(5) Vrei ca femeile / bărbații să alerge după tine?
(6) Vrei magie spirituală puternică?
(7) Vrei o putere spirituală pentru companiile de cocaină?
(8) Vrei să rămâi însărcinată

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...